Diadalmasan ért véget a Ralikrossz-ob ikerpárjának szezonja: győztes serleget emelt magasba Körmöczi Balázs a Super1600-ban – ahol megszerezte a bajnoki címet is –, Körmöczi Gergő pedig a Magyar Kupában Máriapócson. Kisöccsük, Ákos sikeres első szezont zárt a Junior Kupában.
Az ikertestvérek, Balázs és Gergő már az előző szezonban rajthoz álltak a hazai ralikrosszbajnokságban, de akkor az elsődleges még a pályaversenyzés volt a Swift Cup Europe mezőnyében, ahol Balázs megszerezte az 1,6-os bajnoki címet, Gergő pedig harmadik lett, miközben a juniorok értékelését első és második pozícióban zárták. Eljött azonban a továbblépés ideje a suzukis géposztályból, mivel pedig a testvérek megszerették a ralikrosszt, erre a szakágra szavaztak. A családfő, Körmöczi Csaba előrelátóan különböző kategóriákban indította útnak fiait, mert az elmúlt nyolc-tíz évben azt tapasztalta, rossz vért szül, ha a gyerekeket egyszerre engedik ki a pályára.
Körmöczi Balázs a SuperTouringCars –1600 kategóriában töltötte a 2019-es tanulóévet, amelyet a Super1600-ba lépés követett. A Szada Ring Racing szert tett egy versenyképes Suzuki Swiftre, ami – ez is a siker kulcsa a ralikrosszban – megbízhatónak bizonyult, így Balázst elkerülték a technikai hibák. Vezetési képességeit latba vetve első és második versenyét is megnyerte az új kategóriában a Kakucsringen és a RabócsiRingen. Ezt követően két gyengébb kimenetelű futam következett Greinbachban és ismét Kakucson, csupán egy harmadik helyezéssel, ami következtében a máriapócsi szezonzáró előtt szorossá vált a helyzet a bajnokságban. De Balázs bizonyította, hogy ebben az évben ő volt a mezőny legjobbja, és győzelemmel biztosította be az S1600-as bajnoki címet. Bár első szezonjában megnyerte a kategóriát, jövőre is marad, hogy megvédje a címét: tervben van nemzetközi mezőnyben is megnézni, mire képes, és 2021-ben néhányszor az Európa-bajnokság vagy CEZ futamaira kalandozni.
Körmöczi Gergő eközben más utat kezdett járni. Ő előző évben az Astra Kupában pallérozódott, melyet 2020-ban a Magyar Kupa követett egy Skoda Feliciával. A technika hozzá nem volt olyan kegyes, mint ikertestvéréhez: a kakucsi szezonnyitón a döntő első rajthelyére állt volna fel, mikor az autó felmondta a szolgálatot, a következő két futamon pedig a sebességváltóval kellett megküzdeni. A nagy boruláshoz Máriapócson is az vezetett, hogy Gergőnek nem sikerült visszaváltani a fokozatokat. Az öt versenyből álló szezon utolsó két fordulójára aztán a csapat kijavította a hibákat és kicserélte a váltót, Gergő pedig szárnyalt: Kakucson és Máriapócson is nyert, így feljött a bajnokságban a második helyre. Ahogy mondani szokták, szépen csillog az ezüst is, de azért maradt keserű szájíz utána, hiszen sebessége alapján, a technikai problémák nélkül Gergő is bajnoki címet nyerhetett volna. A Skoda gyorsasága a csapatot és az ellenfeleket is meglepte: annak ellenére, hogy harmincéves technikáról van szó, Gergő az STC –1600 és –2000 mezőnyében is megállta volna a helyét a köridőkkel. Körmöcziék megszerették az autót, amely náluk marad 2021-ben is: a terv további finomításokkal még egy szezont futni vele, vagy a Magyar Kupában, vagy akár eggyel magasabb osztályban.
Ha már két Körmöczi versenyzett a ralikrosszbajnokság hétvégéin, elvitték a harmadikat is, Ákost. A család legfiatalabb tagja télen töltötte be a 10-et, ami lehetővé tette, hogy elinduljon a Junior Kupában. Ákos kipróbálta az egységes Swiftek egyikét, és rögtön megjött a kedve a ralikrosszhoz. A mezőny legfiatalabbjaként magasított ülésben ült, és alig érte el a pedált, ennek ellenére megállta a helyét a 12 fős mezőnyben, és hatodik lett a pontversenyben, úgy, hogy kétszer a döntőbe is beverekedte magát. Emellett természetesen folytatta gokartos pályáját is a MicroMax kategóriában, ahol a második helyen zárta az összetettet. Itt sem volt egyszerű dolga termete miatt, de ezúttal épp ellenkezőleg, mert kinőtte a kis gokartot: a következő évben már a MiniMaxra vált, persze a juniorok között való ralikrosszozás mellett.
A cikk eredetileg az Autósport és Formula Magazinban jelent meg.